En tydelig ESG-kommunikation sikrer din forretning.

Bæredygtighed og ESG er i dag en afgørende og helt grundlæggende forretningskritisk del af det at drive virksomhed. Omdømmet er på spil, hvis du ikke fremstår ansvarlig, tydelig og handlingsorienteret. Både national og EU-lovgivning skærper i disse år rammevilkårene for erhvervslivets ansvar på området. Og det er ikke længere tilstrækkeligt akkurat at gøre det nødvendige i forhold til lovgivning og rammevilkår. Og både kunder, offentlighed og medarbejdere har høje forventninger til virksomhederne.

Bæredygtighed er
'License to Operate'.

Bæredygtighed er blevet ’License to Operate’. I dag bliver virksomheder valgt fra, hvis de ikke demonstrerer visioner og handlinger på området. Dit employer brand lider nød, hvis du ikke viser bæredygtigt ansvar – og kommunikerer det. Dine nuværende medarbejdere vil forlade dig, og du får svært ved at tiltrække nye. Du mister omsætning og kunder, hvis du ikke kan dokumentere dine ESG-indsatser, og så har det omgivne samfund også en berettiget forventning om, at du som virksomhed ”er en god samfundsborger”. Sagt enkelt; det er forretningskritisk, hvis du ikke tager hul på ESG-opgaven.

KommPress’ ESG-hjul

Det handler om at få skabt et overskueligt og intuitivt afsæt for afdækning, målsætning og rapportering af din virksomheds bæredygtighed med afsæt i en ESG-rapport.

Hos KommPress arbejder vi strategisk med kommunikation, men alene med det klare sigte, at den løbende kommunikation bliver skarpere og mere målrettet overfor jeres vigtigste målgrupper, så jeres formål og værditilbud står klart over for kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere og myndigheder.

Derfor har vi udviklet en effektiv og involverende strategisk metode, der kan tage jeres ESG-indsatser til et konkret og værdiskabende niveau. KommPress’ ESG-hjul kan i overskrifter hjælpe med at få defineret jeres 1) klare ESG-formål med tilknyttede målbare mål med bæredygtighed, 

2) 3-4 temaer med indsatser samt 3) beviser og milepæle, der giver kommunikationen troværdighed og et styrket omdømme. Illustreret herunder i tre overordnede trin:

Mere konkret kan KommPress tilbyde:

  • ESG-kommunikation: Udarbejde jeres kommunikationsstrategi for ESG-kommunikation, som kan eksekveres på flere måder og platforme – fx:
    • ESG-rapport: Bidrage til afdækning, opsætning og produktion
    • Video: cases fra jeres ESG-arbejde
    • PR: Gode historier til pressen
    • Digitalt: ESG-content til jeres sociale platforme, website mm.

Brug for hjælp?

Er der noget af ovenstående, der giver anledning til spørgsmål? Eller har din virksomhed brug for rådgivning i forhold til ESG-kommunikation? Så tøv ikke med at række ud til os.

Kontakt Ulrik.

Citat

Ulrik Schøsler.

Direktør for Strategi

Kontakt Ulrik.

Ulrik Schøsler, Direktør for Strategi

Ulrik Schøsler.

Direktør for Strategi
Brug årstiderne og sæsonerne i dit content.
Brug video i din interne kommunikation: Tre gode grunde til at gå i gang 
Alt for mange pressemeddelelser falder igennem: Sådan undgår du at spilde din tid 
Brug årstiderne og sæsonerne i dit content.
Alt for mange pressemeddelelser falder igennem: Sådan undgår du at spilde din tid 

Vores ydelser.

Har du behov for yderligere hjælp, eller var det ikke det, du søgte?

Du kan læse om vores andre ydelser for at finde den rette løsning.

Content.

Vi hjælper med at skabe resultater med dine historier på websites, i nyhedsbreve og på SoMe.

Branding.

Vi hjælper dig med at skabe og styrke dit brand med en målrettet brandstrategi.

Kampagner.

Vi hjælper dig med at designe og udvikle den samlede kampagne fra analyse til strategisk afsæt og kreativt koncept og eksekveringsplan og -elementer.

Vi skaber resultater med jeres historier.