Branding.

Branding handler om at være præcis med, hvad man tilbyder og leve op til det i alle interaktioner med kunder og interessenter. Troværdigheden af dit brand er således et resultat af en klar sammenhæng mellem dét, din virksomhed siger, dét den gør og måden, den præsenterer sig på. En målrettet brandstrategi samler virksomhedens interessenter og skærper dens position gennem en sammenhængende fortælling. 

KommPress stemningsbilleder fra kontoret

En game-plan for jeres brand.

En brandstrategi tager altid afsæt i jeres forretning og formål. Brandstrategiens grundlæggende fokus er at få sat ord på de værditilbud, som I tilbyder marked, samfund og organisation. Hvad er jeres brandløfte? Hvilken værdi tilfører I kunderne? Hvilke styrker har I? Hvor differentierer I jer fra konkurrenterne? 

KommPress’ tilgang til branding er altid analytisk baseret. Indsigt i målgruppers præferencer og konkurrenternes ageren og i aktuelle samfundsdagsordener er alt sammen med til at forme den kontekst, som et brand skal ud og leve i. Selve brandstrategien tilpasser vi til den enkelte kunde, men den vil altid indeholde tre grundlæggende elementer: Brandets indhold, brandets udtryk og selvfølgelig en klar plan for, hvordan brandet foldes ud over for de vigtigste målgrupper. 

Vi kan hjælpe dig med:

  • Omdømmeanalyse 
  • Fokusgruppeanalyse 
  • Målgruppeanalyse 
  • Markedsanalyse 
  • 0-punktsmåling 
  • Brand strategi 

Kontakt Ulrik.

Citat

Ulrik Schøsler.

Direktør for Strategi

Kontakt Ulrik.

Ulrik Schøsler, Direktør for Strategi

Ulrik Schøsler.

Direktør for Strategi

Ofte stillede spørgsmål.

Branding er samlebetegnelse for kommunikationen med betydning for, hvordan en virksomhed eller organisation opfattes.

Det er det lidt uhåndgribelige omdømme, som man med branding-strategier og brandingværktøjer påvirker ved at vise, at man lever op til det, der forventes på tværs af interessenter.

En målrettet brandstrategi prioriterer kommunikationen, så I når de målgrupper, der er afgørende for at styrke jeres position i marked og samfund.

Brandstrategiens grundlæggende fokus er at få sat ord på de værditilbud, som I tilbyder marked, samfund og organisation.

Branding og markedsføring er to ord for det samme: Kommunikationen af organisationens værdi. Ofte vil der dog blive arbejdet med flere elementer som tone of voice, stil og visuelt udtryk, når man arbejder med branding.

Andre ydelser.

Har du behov for yderligere hjælp, eller var det ikke det, du søgte?

Du kan læse om vores andre ydelser for at finde den rette løsning.

Strategi.

Vi hjælper dig med at lægge en strategi for din kommunikation.

Krisekommunikation.

Vi hjælper dig, hvis du står i en krise eller en anden forretningstruende situation, der kræver hurtig handling.

Medietræning.

Vi hjælper dig, så du er klædt på til at tale med journalister og håndtere interviews og svære spørgsmål.

Sammen skaber vi
resultater med dine historier.