Krisekommunikation.

KommPress står klar til at assistere dig med akut bistand i tilfælde af en krise eller en anden forretningstruende situation, der kræver øjeblikkelig handling. Vores erfarne kriseteam hjælper dig med at forstå og navigere i krisesituationen, og vi hjælper dig med at komme til orde over for dine vigtigste målgrupper for på den måde at værne om dit omdømme.   

Issues- og krisekommunikation – beskyt dit omdømme.

I dagens hurtige informationsstrøm er det afgørende at tackle udfordringer proaktivt for at beskytte dit brand og omdømme. En krise kan skade eller ødelægge dit omdømme, og derfor er det forretningskritisk at have styr på dine issues og være forberedt på mulige kriser.    
 

En krise kan se ud på mange måder. De fleste er faktisk jordnære, men kræver alligevel fokus og handling. Det kan være alt lige fra en dårlig anmeldelse på Trustpilot over en kommentar på sociale medier til en dårlig historie i medierne eller et skuffende årsregnskab. Det kan også være mere forventelige kriseudløsere såsom ulykker eller en konkurs. 

Vær på forkant.

Hos KommPress har vi to slags fokus, når det kommer til krisekommunikation. Vi anbefaler altid, at virksomheden er på forkant. Med et stærkt beredskab kan du håndtere langt de fleste kriser, før de indtræffer. Første step er at afdække og prioritere issues, der er forretningskritiske og dermed er afgørende for jeres omdømme. Sammen scanner vi din forretning for issues, prioriterer dem og laver konkrete handleplaner. 

 

Herefter bygger vi sammen et egentligt kriseberedskab, som peger på, hvordan I håndterer en situation, hvor et issue bliver til en egentlig krise. Sammen træner og simulerer vi krisescenarier med dig. Et strategisk beredskab kombineret med træning og struktur giver det stærkeste fundament. 

KommPress' issues- og kriseberedskab.

KommPress’ issues- og kriseberedskab er grundlæggende bygget op om tre elementer, der tilsammen sikrer en sikker tilgang til at håndtere det uventede:

 

  • Identifikation af potentielle issues i organisation og forretning samt et eksternt blik gennem medie- og stakeholderovervågning
  • En effektiv strategi og plan for at beskytte omdømme og minimere risici med proaktive indsatser over for de vigtigste interne og eksterne stakeholdere
  • Kriseberedskab for at have aftalerne klar, hvis krisen rammer – herunder kriseorganisering, struktur, talspersoner mv. 

Vi er med hele vejen.

Vi hjælper naturligvis også med den pludseligt opståede krise. Vi står til rådighed 24/7 og er med dig hele vejen fra den udløsende faktor, og indtil til krisen er håndteret. Krisekommunikation er i dag oftest en flydende proces bestående af forberedelse, små kriser og håndtering af disse som en løbende og naturlig del af virksomhedens strategiske kommunikation.

Vi kan hjælpe dig med:

  • Issues Management
  • Krisekommunikation
  • Kriseberedskab 
  • Medietræning 
  • Krisesimulering og -træning 
  • Medieovervågning 
  • Akut sparring og bistand 
  • Talsmandsrolle(r)

Kontakt Anders.

Citat

Anders Damgaard.

Partner og kontaktdirektør

Kontakt Anders.

Anders Damgaard, Kontaktdirektør

Anders Damgaard.

Partner og kontaktdirektør

Ofte stillede spørgsmål.

Tag hurtigt og så tidligt som muligt fat i os via telefon. Jo tidligere, vi kan være med dig i processen, jo bedre mulighed har vi for at hjælpe dig med at tage de rigtige beslutninger og skabe det stærkest mulige fundament for at håndtere krisen. Tid er med andre ord en helt afgørende faktor i issue management.

Tid er som sagt en afgørende faktor. Så hurtigst muligt vil vi sammen med dig nedsætte en lille taskforce med de relevante personer fra din virksomhed og KommPress. Først indsamler vi fakta og nødvendige data med henblik på at kunne navigere i og forstå krisen.

Derefter lægger vi sammen en plan for vores krisehåndterende arbejde i forhold til dine målgrupper, udpeger talspersoner og ansvarlige for de opgaver, der skal eksekveres. Efter eksekvering af opgaverne evaluerer vi sammen og gentager hele processen om nødvendigt for at følge krisens udvikling. 

Som i alle andre kundeforhold er et samarbejde mellem KommPress og en kunde forbundet med tavshedspligt. Vi underskriver naturligvis også gerne en NDA, hvis samarbejdet kræver det, eller hvis du ønsker det. Generelt fortæller vi kun om vores arbejde for kunder, hvis kunden er indforstået med det.

Andre ydelser.

Har du behov for yderligere hjælp, eller var det ikke det, du søgte?

Du kan læse om vores andre ydelser for at finde den rette løsning.

Medietræning.

Vi hjælper dig, så du er klædt på til at tale med journalister og håndtere interviews og svære spørgsmål.

Employer Branding.

Vi hjælper dig med at lægge en strategi for din Employer Branding.

Kampagner.

Vi hjælper dig med at designe og udvikle den samlede kampagne fra analyse til strategisk afsæt og kreativt koncept og eksekveringsplan og -elementer.

Sammen skaber vi
resultater med dine historier.