Employer Branding.

Kampen om kvalificerede medarbejdere er blevet et grundvilkår på arbejdsmarkedet. De fleste eksperter er enige om, at manglen på arbejdskraft vil være en udfordring for virksomheder på tværs af brancher i lang tid fremover. Employer Branding er nøglen til at klare sig i konkurrencen om rekruttering og fastholdelse af fremtidens medarbejdere. 

KommPress stemningsbilleder fra kontoret

Sæt ord på din virksomheds værditilbud til medarbejderne.

Employer Branding starter indefra. En troværdig fortælling om din virksomhed som arbejdsplads skal hænge sammen med de konkrete tiltag og handlinger, der udspringer af virksomhedens tilgang til ledelse, kompetenceudvikling, faglighed og følelsen af at arbejde for et godt formål i fællesskab med andre. At gøre det, man siger, skaber troværdighed. Også når det handler om Empployer Branding.   

Rekruttering og fastholdelse er forretningskritisk.

Hos KommPress har vi stor erfaring med at identificere de kontaktpunkter og værditilbud, der kendetegner en virksomhed og en arbejdsplads. Med afsæt i en velafprøvet analytisk tilgang og i tæt samarbejde med kunden finder vi din virksomheds Employer Value Propositions og de vigtigste kontaktpunkter i medarbejderrejsen – og sætter ord på. Ord, der bidrager til at fastholde og tiltrække medarbejdere.

En Employer Branding-strategi skal ud at leve, og derfor er en handlingsplan for eksekvering vigtig, og det er derfor en integreret del af KommPress’ tilgang. Dit omdømme som en god arbejdsplads er en strategisk og langsigtet opgave, der kan sikre en afgørende forretningsmæssig fordel for din virksomhed.  

Vi kan hjælpe dig med:

  • Medarbejderrejsen 
  • Medarbejderanalyse 
  • Kandidatanalyse 
  • Fokusgrupper 
  • Employer Branding-strategi 
  • Employer Value Propositions 
  • Content produktion 

Kontakt Peter.

Citat

Peter Hørlüch.

Partner og adm. direktør

Kontakt Peter.

Peter Hørlüch, Direktør

Peter Hørlüch.

Partner og adm. direktør

Ofte stillede spørgsmål.

Employer Branding er at sætte konkrete ord på den værdi, I som virksomhed tilbyder nuværende og kommende medarbejdere og aktivt positionere dette internt og eksternt gennem målrettede brandingaktiviteter.

Det kan f.eks. være med afsæt i jeres særlige værdier, tilgangen til kompetenceudvikling, jeres værdier omkring ledelse, de faglige udfordringer eller noget helt femte. Employer Branding opstår derfor i krydsfeltet mellem organisation, forretning og kommunikation.

Employer Value Propositions beskriver den værdi, din virksomhed giver til medarbejderen. Det kan eksempelvis være kulturen på arbejdspladsen, jeres særlige samarbejde, arbejdsgoder eller deslige.

Vi udarbejder Employer Value Propositions i tæt samarbejde med jer, da det er jeres arbejdsplads, som er i centrum. 

Employer Branding styrker din virksomheds profil og sætter fokus på de indsatser, du kan styrke for at tiltrække medarbejdere. Når du skal tiltrække nye medarbejdere, er det vigtigt, at du kan italesætte virksomhedens styrker og de fordele, medarbejderne får af at være ansat netop hos dig.

Andre ydelser.

Har du behov for yderligere hjælp, eller var det ikke det, du søgte?

Du kan læse om vores andre ydelser for at finde den rette løsning.

Video.

Vi hjælper dig med levende fortællinger - fra biospots og brandfilm til små portrætter og hverdagsreportager. ​

ESG-kommunikation.

Vi hjælper dig med at fremstå som en ansvarlig og handlingsorienteret aktør, der lever op til både nationale og EU-reguleringer.

Analyse.

Vi hjælper dig med at få større indsigt og viden gennem analyse.

Sammen skaber vi
resultater med dine historier.