Analyse.

Det er svært at ramme målet, hvis du ikke ved, hvad du sigter efter. Det samme gælder din kommunikation. Analyse er et redskab til at opnå større viden. Den kan stå alene, men vil ofte være en del af en strategiproces.

KommPress stemningsbilleder fra kontoret

Mere viden, færre mavefornemmelser.

Hos KommPress bruger vi analyser til at skabe den nødvendige indsigt, der giver afsættet for at skabe vedkommende og værdiskabende kommunikation. Vi zoomer ind på de interessenter og målgrupper, der har betydning for dit omdømme i marked, samfund og organisation.  

Vi har flere ydelser – vi foretager f.eks. interessent- og omdømmeanalyser til afdækning af forståelser, holdninger og værdiskabelse af dit brand. Metodisk arbejder vi kvalitativt med interviews og fokusgrupper og kvantitativt med spørgeskemaundersøgelser og data fra egne kanaler. Vi udformer altid analyser med udgangspunkt i den enkelte problemstilling.  

Hos KommPress opdaterer vi hele tiden vores teori- og metodekatalog, og vi imødekommer altid vores kunders behov og er fleksible, så vi finder den optimale løsning. Vi samarbejder også med førende analysebureauer, når vi arbejder med større analyseprojekter, som fx kræver tusindvis af respondenter.    

Vi kan hjælpe dig med:

  • Interessentanalyse 
  • Omdømmeanalyse 
  • Fokusgruppeanalyse 
  • Målgruppeanalyse 
  • Markedsanalyse 
  • 0-punktsmåling

Kontakt Ulrik.

Citat

Ulrik Schøsler.

Direktør for Strategi

Kontakt Ulrik.

Ulrik Schøsler, Direktør for Strategi

Ulrik Schøsler.

Direktør for Strategi

Ofte stillede spørgsmål.

Det kommer an på, hvad du gerne vil vide. Vil du blive klogere på dine kunder? Dit omdømme? Eller noget helt tredje?

Vi tilrettelægger analysen efter dine behov, og vi hjælper dig med både statistiske analyser, fokusgruppeinterviews og spørgeguides, så vi finder den metode, som passer til dine behov.

Et grundigt forarbejde er altid værdiskabende for den efterfølgende strategi.

Med analyserne får vi kendskab til udgangspunktet, og det hjælper strategiprocessen med at prioritere det efterfølgende arbejde, der skal pege på, hvordan vi f.eks. forandrer os eller flytter os et nyt sted hen med forretningen eller organisationen.

Vi laver interessentanalyser, som typisk laves med afsæt i dybdegående interviews og / eller fokusgrupper, hvor vi undersøger organisationers omdømme i forhold til værdiskabelse, samarbejde og kommunikativ profil.

Derudover laver vi omdømmeanalyser, som med kvantitative spørgeskemadata tegner et generelt billede af kendskab og holdning til virksomheder og organisationer.

Andre ydelser.

Har du behov for yderligere hjælp, eller var det ikke det, du søgte?

Du kan læse om vores andre ydelser for at finde den rette løsning.

Politisk interessevaretagelse.

Vi hjælper dig med at få politisk indflydelse gennem synlighed i udvalgte fora.

Moderator.

Vi hjælper dig med at præsentere og facilitere dit event.

Content.

Vi hjælper med at skabe resultater med dine historier på websites, i nyhedsbreve og på SoMe.

Sammen skaber vi
resultater med dine historier.