Brug årstiderne og sæsonerne i dit content.

Vil du også gerne skabe nærhed og engagement hos din målgruppe gennem dit content på sociale medier? Vi giver dig syv råd til, hvordan du målrettet kan bruge årstiderne og sæsonerne til at gøre dit content relevant.

Hvordan kan du aktivt bruge årstiderne og sæsonerne i contentproduktion?

Når du arbejder med contentproduktion, er det essentielt at være på forkant med kalenderen. Det giver dig nemlig mulighed for at levere relevant og tidssvarende indhold til dit publikum. Det at være relevant og engagerende på sociale medier kan være en evig udfordring for små og mellemstore virksomheder. Men vidste du, at én af de lavthængende frugter til at forblive frisk og relevant er ved at tage højde for årstidernes skiften, mærkedage og forskellige sæsoner?

Brug kalenderen aktivt.

Start med både at kigge ind i virksomheden og ud i verden. Har du interne begivenheder som runde fødselsdage eller jubilæer? Disse kan være fantastiske muligheder til at skabe indhold, der personliggør din virksomhed. Derudover bør du være opmærksom på mærkedage, der kan være relevante for din virksomhed. Har du profiler på flere sociale medier, er det relevant at gøre sig overvejelser om, hvilke af dine budskaber, der passer bedst på henholdsvis Facebook, Instagram, LinkedIn m.m.

Udnyt højtider og ferieperioder.

  • Januar: I forbindelse med, at du ønsker et godt nytår, kan du opsummere højdepunkterne fra det forgangne år og præsentere din virksomheds planer for det kommende år.

  • Sommerferie: Send varme sommerhilsner til dine kunder og informer dem om eventuelle ændringer i åbningstider og arbejdsgange i sommerperioden.

  • December/juleferie: Julen er en fantastisk tid for virksomheder at tiltrække et større publikum på sociale medier. Her er det oplagt at fokusere på kreativitet og autenticitet, såsom julespecifikke billeder, adventskonkurrencer og julehistorier.

Benyt mærkedage.

Start med både at kigge ind i virksomheden og ud i verden. Har du interne begivenheder som runde fødselsdage eller jubilæer? Disse kan være fantastiske muligheder til at skabe indhold, der personliggør din virksomhed. Derudover bør du være opmærksom på mærkedage, der kan være relevante for din virksomhed. Har du profiler på flere sociale medier, er det relevant at gøre sig overvejelser om, hvilke af dine budskaber, der passer bedst på henholdsvis Facebook, Instagram, LinkedIn m.m.

Vælg dine mærkedage med omtanke.

Det er ikke nødvendigt at offentliggøre indhold i forbindelse med alle mærkedage. Fokusér på, hvad din målgruppe vil finde interessant og skab indhold, der ræsonnerer med det.

Brug relevante hashtags og nøgleord.

Ved at inkludere relevante hashtags og søgeord i dit content kan du øge synligheden. Benytter du f.eks. en mærkedag til at skabe content til din virksomhed, er det vigtigt også at bruge mærkedagen i dine hashtags. Men husk, at kvalitet er vigtigere end kvantitet – vælg dine hashtags med omhu, når du bruger dem på Facebook og LinkedIn. Arbejder du med content og hashtags på Instagram, kan du dele langt flere. For at vælge de rigtige hashtags kan du med fordel undersøge, hvilke hashtags din målgruppe bruger og lade dig inspirere af dem, dine konkurrenter anvender i deres opslag.

Årsregnskabers højsæson.

Højsæsonen for årsregnskaber i Danmark starter i marts måned og strække sig frem til juni måned. I denne periode kan du med fordel dele relateret indhold.

Evaluer din strategi efter hvert år.

Reflekter over, hvad der fungerede, og hvad der kunne have været bedre. Brug disse data til at forbedre din fremtidige contentstrategi.


I sidste ende handler contentproduktion om at skabe en forbindelse til dit publikum. Ved at udnytte årstiderne og sæsonerne kan du gøre denne forbindelse endnu stærkere og mere relevant.


Her hos KommPress hjælper vi en bred vifte af virksomheder med deres contentproduktion, og ønsker du flere gode råd, indspark eller lignende er du altid velkommen til at kontakte os.

 

God contentproduktion!

Kontakt Malte.

Citat

Malte Jørstad.

Kommunikationsrådgiver

Kontakt Malte.

Malte Jørstad, Kommunikationsrådgiver

Malte Jørstad.

Kommunikationsrådgiver
Årsregnskabet giver jer taletid: Udnyt den til at fortælle de gode historier.
En tydelig ESG-kommunikation sikrer din forretning.
Engagerende kommunikation skal sikre et følelsesmæssigt bånd til dit events gæster. Så er succesen rykket tæt på. 
Engagerende kommunikation skal sikre et følelsesmæssigt bånd til dit events gæster. Så er succesen rykket tæt på. 
Årsregnskabet giver jer taletid: Udnyt den til at fortælle de gode historier.

Vores ydelser.

Har du behov for yderligere hjælp, eller var det ikke det, du søgte?

Du kan læse om vores andre ydelser for at finde den rette løsning.

Kampagner.

Vi hjælper dig med at designe og udvikle den samlede kampagne fra analyse til strategisk afsæt og kreativt koncept og eksekveringsplan og -elementer.

Branding.

Vi hjælper dig med at skabe og styrke dit brand med en målrettet brandstrategi.

Public Relations.

Vi hjælper dig med at få dine gode historier i udvalgte medier.

Vi skaber resultater med jeres historier.